Ons DNA

Bij i2coach hebben we een duidelijke filosofie over hoe wij willen (samen)werken.
We baseren ons daarvoor op vier kernwaarden.

Geëngageerd

Geëngageerde teamcoaches bepalen – met hun energie en inzet – mee het succes van onze klanten. Daarom engageren wij ons om de talenten van onze teamcoaches te ontwikkelen. We bieden hen het ideale kader om te groeien.

Hands-on

We zijn geen theoretici. Daarom laten we onze teamcoaches veel praktijkervaring opdoen. Tijdens de opdrachten bij onze klanten ondersteunen experts onze teamcoaches, met direct toepasbare tips en methodes.

Authentiek

We doen wat we zeggen. We communiceren eerlijk en open. Tegenover onze teamcoaches waarrond onze organisatie gebouwd is. Maar ook tegenover onze opdrachtgevers, die ons een sleutelrol toevertrouwen in hun klantencontacten.

Enthousiast

Wij hebben plezier in wat we doen. En wat we doen, doen we met plezier. Dit grote enthousiasme geven we door aan onze teamcoaches. die dragen het op hun beurt over aan hun teams bij onze klanten.

De mens en het verhaal achter i2coach

Christel Pletinckx is oprichter van en kloppend hart achter i2coach. 20 jaar geleden begon zij met het opzetten, runnen en voortdurend verbeteren van contactcenters. Eerst als werknemer, daarna als consultant. Zo heeft zij heel wat operationele watertjes doorzwommen. En leerde ze de dagelijkse uitdagingen van een contactcenter door en door kennen.

Heel vaak kreeg Christel de vraag: “Weet jij waar we een goede teamcoach vinden?” Logisch, want goede teammanagers zijn zeldzaam. Van daaruit groeide het idee voor i2coach.

i2coach beantwoordt de nood aan goede teamcoaches met een uniek concept. We zoeken niet naar managers met ervaring, maar naar mensen met specifieke competenties.

We leiden deze nieuwe medewerkers zelf op tot professionele en betrokken teamcoaches. Zo helpen we onze klanten-contactcenters aan de geknipte coaches voor hun team. Dankzij de intensieve opleiding en een voortdurende begeleiding door experts kunnen onze medewerkers meteen bij onze klanten aan de slag. En dragen ze al snel bij tot hun succes.

Onze unieke aanpak: het i2coach-bad

Eens de kandidaat gevonden en aangeworven, dompelen we hem of haar onder in een ‘i2coach-bad’. Tijdens dit intensieve programma leert de coach-in-wording alles over contactcenter-management en teamcoaching. Van bij het begin wisselen we de theorie af met veel praktijkervaring en individuele begeleiding. Iedere nieuwe medewerker krijgt bij ons een persoonlijk traject.

Onder andere met individuele coaching, en met traineeships in verschillende soorten bedrijven en afdelingen. Dit geeft de teamcoach inzicht in de eigen talenten, passies en ontwikkelpunten en leidt tot een razendsnelle professionele en persoonlijke groei. Dankzij het i2coach-bad ontwikkelen talentvolle mensen zich tot sterke coaches, met de nodige ervaring en competenties.

Samenwerken met i2coach, als klant of als medewerker?

Bel of mail ons voor meer informatie of vrijblijvende afspraak.